Baranya Megyei Önkormányzat részt vesz a Bee2Be projektben
A Bee2Be c. projektben részt vesz a Baranya Megyei Önkormányzat két horvátországi partnerrel, Virovitica Város Önkormányzatával és Virovitica Turisztikai Ügynökségével. Szakmai támogatóként a Pécsi Méhész Egyesületet és a Mecseki Mézes Körút Egyesület áll a projekt hátterében, akik a szakmai részért felelősek.
A projekt hosszú távú célja a méz fogyasztásának növelése, a méz és az egyéb méhészeti termékek népszerűsítése, kiemelve az egészségre gyakorolt pozitív hatását, a környezettudatosság erősítése a méhek védelmén keresztül, a mézhez kapcsolódó turizmus fejlesztése, turisztikai ajánlatok kialakítása, a határmenti térség versenyképességének javítása új turisztikai pontok kialakításával, illetve közös piaci márka (brand) létrehozása. A projekt további célja a határon átnyúló kapcsolatok erősítése érdekében a méhészek közötti együttműködés támogatása, „Méh szafari” tematikus út kialakítása.
Virovitica (Verőce) város elsődleges célja a "Mézes város" imázs megteremtése, a magyar oldalon elsősorban mézhez kötődő rendezvények (Szt. Ambrus nap, mézverseny), népszerűsítő kampányok megvalósítása, a Baranya Megyei méhészetek marketingtámogatása a cél. Közös feladat egy stratégia, akcióterv létrehozása, tréningek megvalósítása munkanélküliek számára, akik méhésszé szeretnének válni, ill. gyakorló méhészek tréningje, ahhoz, hogy animátorokká váljanak. Ez utóbbi azért hasznos, mert a projekt keretében az animátorok fogják népszerűsíteni a gyerekek számára a mézet és a méhészeti szakmát, valamint az ehhez kapcsolódó egészségtudatosságot. Tanulmányút, weboldal, brosúra, térkép a tematikus útról, mobilalkalmazás, promóciós videó, workshop-ok, valamint a tematikus út kialakítása is szerepel a feladatok között.
A kampány célja, hogy a nagyközönséghez eljusson a méz mint termék, a méhészet mint tevékenység hasznossága, előnyei és szükségessége, ezzel is növelve a környezet és egészségtudatosságot és a mézfogyasztás növekedését. Az agro-iskola koncepció segítségével pedig a projekt a legfiatalabb generációk esetében is ráirányítja a figyelmet méz és a méhek által termelt termékek fontosságára.
Projekt időtartama: 16 hónap
A projekt teljes költségvetése 257.234 EUR, BMÖ költségvetése: 130.048 EUR (85% ERFA, 10% hazai társfinanszírozás, 5% önerő)